Κυριακή, 27 Ιουλίου 2014

Ο υπουργός για τα τρέχοντα θέματα της παιδείας ( προσλήψεις αναπληρωτών, μοριοδότηση εκπαιδευτικών ακριτικών περιοχών)

Απαντήσεις στα τρέχοντα ζητήματα της παιδείας έδωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξη  που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, στην εκπομπή του κ. Γ. Αυτιά.
Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας είπε τα εξής:

Για το αν θα καλυφθούν τα κενά σε δασκάλους και καθηγητές ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς: «Παραλάβαμε όπως μας ενημέρωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος χωρίς να έχει αυτός ευθύνη, παραλάβαμε δυο μηνών καθυστέρηση στις μεταθέσεις άρα όλο το πρόγραμμα για να ανοίξουμε κανονικά τα σχολεία είχε επιβάρυνση. Γι' αυτό τον λόγο δεν τα ανοίξαμε και μια εβδομάδα νωρίτερα, όπως σχεδιαζόταν να γίνει και πήγαμε 11/9 δηλαδή Πέμπτη. Έγιναν οι μεταθέσεις, τελείωσαν την περασμένη εβδομάδα και των καθηγητών Γυμνάσια – Λύκεια. Τώρα έχουν αρχίσει οι διαδικασίες για τις αποσπάσεις και στη συνέχεια για να προσλάβουμε τους αναπληρωτές.
    Ο αριθμός των αναπληρωτών φέτος έσπασε κάθε όριο. Περνάμε τους 20.000. Αυτό συμβαίνει λόγω συνταξιοδοτήσεων. Προσπαθούμε να καλύψουμε τα κενά φέτος. Προσπαθούμε με διάφορους τρόπους να καλύψουμε τις ανάγκες αυτές. Όταν σου λέει 20.000 κενά και ο ρυθμός πρόσληψης είναι 1 προς 10 τα ξέρετε αυτά. Από τις 20.000 (μπορεί να είναι και 22.000) κενά το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης μπορεί –εδώ είναι ένας συνδυασμός οικονομικών δεδομένων και απαγόρευσης των προσλήψεων- να σου δώσει 2.000 αναπληρωτές. Πρέπει να βρούμε χρήματα να εξασφαλίσουμε τη μισθοδοσία των καθηγητών. Αν με βάλετε να σας πω τι θα πω τι θα γίνει μετά από δυο χρόνια, δεν μπορώ να σας το πω. Αν είχαμε τη μεγάλη δυνατότητα και αν είχαμε ελεύθερες προσλήψεις στο δημόσιο, θα παίρναμε ό,τι θέλαμε. Αλλά τώρα που δεν έχουμε να τους πληρώσουμε, προσπαθούμε να βρούμε τρόπους για να βρούμε πόρους. Το σχέδιό  μας για την 11η Σεπτεμβρίου είναι δεδομένο και επειδή «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν»,  από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε την ευθύνη μας ασχολούμαστε με αυτό, είμαστε δηλαδή μια σειρά από άνθρωποι εγώ, ο κ. Δερμεντζόπουλος. Είμαστε από πάνω για να είμαστε εντάξει στις 11 Σεπτεμβρίου Για τα βιβλία σας είπα δεν βλέπω πρόβλημα, αλλά για τους δασκάλους και τους καθηγητές πρέπει να είμαστε εκεί».
    Για την μοριοδότηση όσων δασκάλων και καθηγητών επιλέγουν να εργαστούν σε ακριτικά νησιά και ορεινούς όγκους: «Πήγα, με βοήθεια του κ. Αβραμόπουλου σε τέσσερα ακριτικά νησιά και στην Αθωνιάδα Ακαδημία στο Άγιο Όρος. Υπάρχουν ορισμένα νησιά μας που αν δεν πάει καθηγητής και γιατρός, θα μείνουν βραχονησίδες.  Στο Αγαθονήσι εάν δεν πάνε τα πράγματα καλά, οι άνθρωποι μου έλεγαν «σε λίγο θα κοιτάτε το νησί, σα βράχο». Αυτά και στη Χάλκη και στους Λειψούς. Εγώ θα είμαι εκεί στην έναρξη του σχολικού έτους, θα υπάρχει και δάσκαλος και καθηγητής.
Στην Χάλκη, ο Δήμαρχος μου είπε –και από εκεί συνομιλήσαμε και με τον Πρωθυπουργό για την ανάγκη να υπάρξει τελικά μια λύση για όλα αυτά και για τους ορεινούς όγκους που ορισμένες φορές έχουν χωριά σε δυσπρόσιτα μέρη, γι' αυτές τις δυο κατηγορίες που το άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος λέει «ναι, να πάρεις και εξαιρετικά μέτρα, να παραβιάσεις και την αρχή της ισότητας» …
Έχουμε μια διάταξη στη Βουλή την άλλη εβδομάδα, όπου όποιος θέλει να πάει εκεί, θα μοριοδοτηθεί με διπλάσια μόρια. Και για ένα χρόνο να πάει, θα μοριοδοτηθεί με διπλάσια μόρια. Μοριοδότηση γενναία ούτως ώστε ο άλλος να μην διστάζει να πάει εκεί.
    Στη Χάλκη τα μισά παιδιά στο σχολείο είναι Ελληνόπουλα και τα άλλα μισά παιδιά μεταναστών. Φαντάζεστε σε λίγο να φύγουν τα Ελληνόπουλα; Πέρσι έκαναν κατάληψη ενάμιση μήνα γιατί δεν είχαν δάσκαλο. Τα παιδάκια έκαναν κατάληψη! Φαντάζεστε οικογένειες να φύγουν, σου λέει «δεν έχουμε εκείνο, δεν έχουμε το άλλο…» και να φύγουν, οι μετανάστες δεν θα φύγουν. Υπάρχουν δυο προβλήματα δηλαδή εδώ.
Με τον ίδιο τρόπο θα πάω σε επτά νησιά την 11η και τη 12η Σεπτεμβρίου, για να είμαστε εκεί. Αυτό θα ακολουθηθεί και από τους Υφυπουργούς και από τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου. Θα κοιτάξουμε εκεί που πονάμε, όχι εκεί που όλα είναι καλά και στη συνέχεια να παρακολουθήσουμε τα εσπερινά σχολεία τα οποία τα περιφρονούν πολλές φορές και εκεί δίνεται μάχη. Δίνεται μια κοινωνική μάχη εκεί, δινόταν πάντα.
    Θέλω επίσης να σκύψω στα προβλήματα των εσπερινών. Ξέρετε ποιος ήταν μαθητής εσπερινού σχολείου; Ο Απόστολος Κακλαμάνης. Και γι' αυτό και τα έχει προσέξει πολύ».    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου