Σάββατο, 11 Οκτωβρίου 2014

«Γέφυρες» στους εκπαιδευτικούς-Επικίνδυνες οι υποσχέσεις της αντιπολίτευσης

«Γέφυρες» προς τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς και τους συνδικαλιστές τους έριξε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος, ενώ χαρακτήρισε ψεύτικες και επικίνδυνες τις υποσχέσεις της αντιπολίτευσης.
Παράλληλα ανακοίνωσε πως οι 15.000 θέσεις εκπαιδευτικών που γίνεται προσπάθεια να προκηρυχθούν μέσω ΑΣΕΠ αφορούν 10.000 στην Α’ βάθμια και Β’ βάθμια Εκπαίδευση και 5.000 στην Ειδική Αγωγή.
«Τίποτα από όλα αυτά δεν θα μπορούσε να γίνει και δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στο μέλλον, χωρίς να έχουμε στο πλευρό μας αυτούς που βρίσκονται μέσα στις σχολικές αίθουσες. Τους εκπαιδευτικούς. Τον δάσκαλο και τον καθηγητή, που παρά τις αντίξοες οικονομικά συνθήκες στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και δίνουν και την ψυχή τους για να διδάξουν τα παιδιά μας», είπε χαρακτηριστικά για τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς ο υφυπουργός Παιδείας, ενώ για τους συνδικαλιστές σημείωσε:
-Δίπλα μας έχουμε όμως και τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, όπως για παράδειγμα τις ομοσπονδίες της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ, της ΟΙΕΛΕ, τους οποίους θεωρούμε συνεργάτες μας και όχι ανταγωνιστές ή αντιπάλους.
- Βρισκόμαστε σε διαρκή διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς φορείς, άλλες φορές με διαφωνία και άλλες φορές με συμφωνία, αλλά πάντοτε πιστεύοντας ότι ο γόνιμος διάλογος και η ειλικρινής διάθεση συνεργασίας μας με αυτούς, μπορούν να βελτιώσουν τα σχολεία, αλλά και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, που και τα δύο αποτελούν κοινό μας στόχο.
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ
Ο κ. Δερμεντζόπουλος ανακοίνωσε πως:
Α. Πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε τις υπηρεσιακές μεταβολές του εκπαιδευτικού προσωπικού το συντομότερο δυνατό και με στοχευμένες παρεμβάσεις να προλάβουμε και να θεραπεύσουμε παθογένειες του συστήματος, κυρίως μέσα από μια διαρκή προσπάθεια επίλυσης των σοβαρών ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Β. Η μεγάλη προσπάθεια μέσα στη σχολική χρονιά που διανύουμε είναι η διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών στη Α’ βάθμια και Β’ βάθμια Εκπαίδευση και 5.000 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Γεγονός που επιλύει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
bullying
Γ. Προετοιμάζουμε το έδαφος και για άλλες δράσεις που θα ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε ζητήματα όπως το bullying, με σκοπό να εξαλείψουμε τα ψήγματα τέτοιων περιπτώσεων που διαπιστώνονται σποραδικά στο χρόνο σε ελληνικά σχολεία και γειτονιές.
Αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδεσυση
Δ. Στοχεύουμε άμεσα και προγραμματίζουμε διαρκή διάλογο που θα αφορά σε αλλαγές στο πιο σημαντικό και ευαίσθητο κομμάτι της Παιδείας μας, την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ειδική Αγωγή
Ε. Καταθέσαμε και τίθεται σε συζήτηση στη Βουλή σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της Έρευνας και της Τεχνολογίας στη Χώρα μας. Επίσης, πολύ σύντομα θα καταθέσουμε ολοκληρωμένη νομοθετική πρόταση που θα αφορά έναν ευαίσθητο τομέα της Εκπαίδευσης, την Ειδική Αγωγή.
Πρ. Πειραματικά Σχολεία
Ζ. Προσπαθούμε όμως να δώσουμε στην Παιδεία μας και προστιθέμενη αξία. Για αυτό το λόγο δίνουμε βαρύτητα στην επέκταση του θεσμού των πρότυπων-πειραματικών σχολείων σε ολόκληρη την Ελλάδα, όπως και των μουσικών-καλλιτεχνικών σχολείων. Τα στηρίζουμε πιστεύοντας ότι τα σχολεία αυτά αποτελούν την «ατμομηχανή» για τη συνολική αναβάθμιση της Εκπαίδευσής μας.
Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Η. Στηρίζουμε και ενισχύουμε τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, πιστεύοντας ότι η ευαισθητοποίηση των μαθητών στην προστασία του περιβάλλοντος, θα αποτελέσει το εχέγγυο για ένα καλύτερο μέλλον, όχι μόνο για τον τόπο μας, αλλά για ολόκληρο τον πλανήτη, δημιουργώντας παράλληλα πυρήνες ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών.
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Η. Σχετικά με τις θέσεις της αντιπολίτευσης ο υφυπουργός σημείωσε τα εξής:
1. Μελετώντας και αναζητώντας την πρόταση και τη θέση της Αντιπολίτευσης, και κυρίως της αξιωματικής, στο θέμα της Παιδείας βρέθηκα κυριολεκτικά σε αδιέξοδο, καθώς είχα να αντιμετωπίσω είτε ευχολόγια και αοριστολογίες, είτε ανεδαφικότητες και ασυναρτησίες, που γυρίζουν την Παιδεία δεκαετίες πίσω. Κυρίως δε ψεύτικες υποσχέσεις και ως εκ τούτου επικίνδυνες.
2. Όπως και στην Οικονομία, σύμφωνα με την ομιλία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη ΔΕΘ, έτσι και στην Παιδεία, οι εξαγγελλόμενες θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν εφαρμογή, ούτε σε πραγματικό χρόνο, ούτε σε πραγματικές χώρες, γιατί πολύ απλά, χρόνος τους είναι το πολύ κακό μας παρελθόν και χώρος τους είναι η χώρα των παραμυθιών, η χώρα μιας επικίνδυνης ουτοπίας.
Τι έχουμε κάνει …
Σχετικά με τις μέχρι τώρα ενέργειες της νυν πολιτικής ηγεσίας ο κ. Δερμεντζόπουλος υπογράμμισε:
-Η σημερινή πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία ανέλαβε τα καθήκοντά της προ τετραμήνου, παρέλαβε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό περί τις 127.000, ενώ οι εκπαιδευτικές ανάγκες ανέρχονται στις 150.000. Με απλές μαθηματικές πράξεις γίνεται κατανοητό ότι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς διαπιστώσαμε την ύπαρξη περίπου 22.500 κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και πιστώσεις μόλις για 2.000 αναπληρωτές από τον τακτικό προϋπολογισμό.
-Πρώτιστο χρέος μας ήταν να λειτουργήσουν εύρυθμα τα σχολεία από τις 11 Σεπτεμβρίου. Μέσα από συντονισμένες δράσεις, με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, με τη μείωση των αποσπάσεων σε φορείς στους απολύτως αναγκαίους αριθμούς και την πλήρη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού και τις παράλληλες αναθέσεις, πετύχαμε να ανοίξουν όλα τα σχολεία. Με κενά όμως, τα οποία ακόμα και σήμερα συμπληρώνουμε. Η διαδικασία αποστολής αναπληρωτών εκπαιδευτικών συνεχίζεται και τα σχολεία μας λειτουργούν σήμερα ικανοποιητικά με τα λιγότερα δυνατά κενά και με συνεχή παρακολούθηση από εμάς της πορείας κάλυψής τους.
-Όλα τα σχολεία την 11η Σεπτεμβρίου οφείλαμε και καταφέραμε να διαθέτουν πληρότητα σε βιβλία και σε υπόλοιπη υλικοτεχνική υποδομή. Πολύ πιο έγκαιρα από κάθε άλλη χρονιά.
-Παράλληλα, μέσα στο καλοκαίρι προχωρήσαμε σε μια σειρά από στοχευμένες παρεμβάσεις, προκειμένου να βελτιώσουμε το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, να διορθώσουμε αδυναμίες του, για τον τρόπο προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο, ενώ δρομολογούμε και βελτιώσεις στην Τράπεζα Θεμάτων. Η πολιτική έχει συνέχεια και εμείς παραλαμβάνοντας το Νέο Λύκειο σε λειτουργία, προχωρήσαμε σε βελτιώσεις, οι οποίες δεν αλλοίωναν το πνεύμα του νόμου.
-Παρόλο που κάποιοι μέσα σε αυτή την αίθουσα διαφωνούν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και γενικότερα σε κάθε είδους αξιολόγηση, εμείς προχωρούμε στην αξιολόγηση, η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, σεβόμενοι πρωτίστως το αίτημα της Κοινωνίας, η οποία στο σύνολό της την επιζητά.
-Το σχολείο δεν πρέπει, και δεν μπορεί, να είναι χώρος μετάδοσης μόνο στείρας γνώσης και διαχείρισης προσωπικού. Αν ήταν έτσι, θα έπρεπε η ονομασία του Υπουργείου να αλλάξει σε Υπουργείο Εκπαίδευσης. Πεποίθησή μας αποτελεί ότι η Παιδεία δεν είναι μονοσήμαντη. Το σχολείο πρέπει να προετοιμάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα παιδιά για την έξοδό τους στην ανοιχτή κοινωνία. Πρέπει να καλλιεργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες με κοινωνική ευαισθησία και όρεξη για γνώση.
-Στο πλαίσιο αυτό το Κοινωνικό Σχολείο ανοίγει τα φτερά του, καθώς είναι υποχρέωση της εκπαίδευσης να μπει στην κοινωνία. Το σχολείο να είναι οργανικό κομμάτι της και να δημιουργεί με αυτή σχέση αμφίδρομη. Να καλλιεργεί στα παιδιά τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, την αγάπη στον άνθρωπο, να προάγει την ανάπτυξη του πολιτισμού, του αθλητισμού, της ευγενούς άμιλλας, της αλληλεγγύης.
-Καθιερώσαμε στο πλαίσιο αυτό μια σειρά από δράσεις, όπως την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με παράλληλες αθλητικές δραστηριότητες και συζήτηση επίκαιρων κοινωνικών θεμάτων. Φέτος το θέμα ήταν ο ρατσισμός και η ξενοφοβία και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.
-Σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία θέσαμε σε εφαρμογή πρόγραμμα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο, αλλά και πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής, που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου