ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Μία εβδομάδα πριν ανοίξουν τα σχολεία, την Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου όλοι οι εκπαιδευτικοί θα γνωρίζουν σε ποιο σχολείο θα πάνε, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΒΗΜΑ FM», στους δημοσιογράφους Α. Παπαστάθη και Α. Ραβανό, και υπογράμμισε τα εξής:
ΕΠΙ ΠΟΔΟΣ ΠΟΛΕΜΟΥ
Είμαστε σήμερα επί ποδός πολέμου να πω, κάπως έτσι είναι, τους είπα ότι σήμερα δε θα φύγει κανείς από το Υπουργείο, μέχρι να ολοκληρώσουμε τουλάχιστον σε τεχνικό επίπεδο τις σχετικές διαδικασίες, τους είπα να αφήσουν στην άκρη όλα τα ημερήσια προγράμματά τους με τις οικογένειές τους ο καθένας.
ΔΕΝ ΘΑ ΦΥΦΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΌ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δε θα φύγουμε σήμερα από δω αν δεν έχουμε ολοκληρώσει τις τεχνικές λεπτομέρειες αυτής της διαδικασίας, γιατί ο στόχος κύριοι δεν είναι απλώς να είμαστε στις 11/9 με το εκπαιδευτικό μας προσωπικό στα σχολεία. Δίνουμε και θα κερδίσουμε τη μάχη για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11/9. Πέμπτη 11 του μηνός ανοίγουν τα σχολεία και πρέπει την προηγούμενη Παρασκευή στις 5 αν δεν κάνω λάθος Σεπτεμβρίου να είναι όλοι οι Καθηγητές με την απόλυτη ενημέρωση για τα σχολεία που θα πάνε.
Αυτό γιατί και από τη στιγμή που θα ενημερωθούν ότι θα τοποθετηθούν στο άλφα ή στο βήτα σχολείο της τάδε περιοχής, θα πρέπει οι άνθρωποι και να ταξιδέψουν και ορισμένες φορές τα ταξίδια είναι μακρινά και κατά δεύτερο λόγο θα πρέπει εκεί που θα πάνε.
ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ
Είχαμε σε ορισμένες περιπτώσεις πάρα πολλά προβλήματα και τον απόλυτο εξευτελισμό της Ελληνικής Πολιτείας. Πλην και οφείλω να το πω αυτό γιατί είναι μια δίκαιη ιστορία η αναφορά, πλην της περίπτωσης του κ. Νίκου Γκεσούλη, με τον Πέτρο Ευθυμίου, που το 2003 είχαν κάνει τα πράγματα τόσο καλά που όλα είχαν λειτουργήσει στην εντέλει και στη συνέχεια η επόμενη χρονιά η κα Γιαννάκου κρατώντας τις ίδιες ακριβώς διαδικασίες πήγε καλά.
ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ
Από τότε και μετά με διακυμάνσεις έχουμε προβλήματα, είτε στα βιβλία, είτε στους Καθηγητές και νομίζω ότι ένας Υπουργός που κάνει καλά τη δουλειά του εδώ κι ένα Υπουργείο που κάνει καλά τη δουλειά του κι αρχίζει καλά η σχολική χρονιά δεν πρόκειται να επαινεθεί, ότι κάνει κάτι το αυτονόητο, ενώ αν δεν κάνει καλά τη δουλειά του θα εξευτελιστεί διότι ειδικά στα δημοτικά σχολεία είναι τραγικό να βλέπουν οι γονείς τα παιδιά τους να μην έχουν και που να πάνε έτσι; Σε ορισμένα σχολεία δηλαδή που δε θα πάει Δάσκαλος τα παιδιά είναι στο δρόμο.
ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΤΑ 3.000 ΚΕΝΑ
Για την ανατροπή του 1 προς 10 στον χώρο της παιδείας: «Υπολογίσαμε με τις επιπλέον φετινές συνταξιοδοτήσεις ότι χρειάζεται 22.500 αναπληρωτές Καθηγητές και Δασκάλους. Τελικά μέσα από πολύ μεγάλη προσπάθεια τα Υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και θέλω να ευχαριστήσω και τον κ. Σταϊκούρα και τον κ. Μητσοτάκη και το Υπουργείο Ανάπτυξης γιατί ως πηγή χρηματοδότησης χρησιμοποιήσαμε και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων δυστυχώς, οπότε ευχαριστώ και τον κ. Κωνσταντινόπουλο για να είμαι δίκαιος, κατάφεραν να μας εξασφαλίσουν να έχουμε 19.500 χιλιάδες αναπληρωτές, όχι 22.500 άρα έχουμε ήδη ένα κενό 3.000 καθηγητών και δασκάλων που θα φροντίσουμε να το καλύψουμε με τις παράλληλες αναθέσεις.
ΤΟ 2015 ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ
Θεωρώ ότι δε θα είναι τραγικές οι ελλείψεις, αλλά πιστεύω ότι με τις επιπλέον συνταξιοδοτήσεις για την επόμενη χρονιά τα σχολεία με αυτές τις συνθήκες δύσκολα θα ανοίξουν το 2015. Θα πρέπει λοιπόν να καταργήσουμε και αυτό δεν αφορά το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αφορά το Υπουργείο Παιδείας και τη συζήτηση που έχει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 1 προς 10 να μην ισχύσει για την παιδεία, να αλλάξει αυτός ο λόγος.
ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ 1:10 ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ
Δε θα φτάνουν οι Δάσκαλοι και οι Καθηγητές, γι΄ αυτό θα πρέπει η αντιστοιχία 1 προς 10 να αλλάξει. Αυτή δεν είναι μετάθεση ευθύνης, είναι δική μας ευθύνη, εμείς πρέπει να κάνουμε αυτή τη συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή -η Κυβέρνηση δε θα έχει καμία αντίρρηση, κανένας Υφυπουργός άλλος δε θα έχει αντίρρηση ως προς αυτό- και έτσι να κάνουμε διαγωνισμό κύριοι. ΑΣΕΠ έχει να γίνει από το 2008 και είναι ντροπή αυτό, πρέπει να κάνουμε ΑΣΕΠ, αλλά το ΑΣΕΠ δεν μπορεί να γίνει για να προσλάβουμε 200 καθηγητές. Αν το ένα προς δέκα γίνει ας πούμε καλύτερο, θα έχουμε περισσότερες θέσεις, διότι με τα σημερινά δεδομένα και με κριτήριο την εμπειρία μας αν μας δώσει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με βάση το ένα προς δέκα 850 άτομα για προσλήψεις την επόμενη χρονιά 2015-2016 τότε αντιλαμβάνεστε ότι για τη δευτεροβάθμια και την πρωτοβάθμια θα αντιστοιχεί από αυτόν τον αριθμό περίπου ένας αριθμός 450, άντε 500 δασκάλων και Καθηγητών.
Έχουμε και κάποιους 439 που περιμένουν το διορισμό τους από το διαγωνισμό του 2008, αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να γίνει διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για να προσλάβεις 200 άτομα. Θα είναι διοριστέοι μετά χιλιάδες εκπαιδευτικοί για πάρα πολλά χρόνια και δε θα διοριστούν ποτέ.
Θεωρώ λοιπόν ότι αυτή η αλλαγή του 1 προς 10 είναι επιβεβλημένη, εξορθολογίζει όλη τη διαδικασία, πάμε σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αυτός ο διαγωνισμός εξορθολογίζει και τις προσλήψεις των αναπληρωτών και το σύστημα αποκτά μια ευταξία.
ΕΠΙ ΠΟΔΟΣ ΠΟΛΕΜΟΥ
Είμαστε σήμερα επί ποδός πολέμου να πω, κάπως έτσι είναι, τους είπα ότι σήμερα δε θα φύγει κανείς από το Υπουργείο, μέχρι να ολοκληρώσουμε τουλάχιστον σε τεχνικό επίπεδο τις σχετικές διαδικασίες, τους είπα να αφήσουν στην άκρη όλα τα ημερήσια προγράμματά τους με τις οικογένειές τους ο καθένας.
ΔΕΝ ΘΑ ΦΥΦΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΌ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δε θα φύγουμε σήμερα από δω αν δεν έχουμε ολοκληρώσει τις τεχνικές λεπτομέρειες αυτής της διαδικασίας, γιατί ο στόχος κύριοι δεν είναι απλώς να είμαστε στις 11/9 με το εκπαιδευτικό μας προσωπικό στα σχολεία. Δίνουμε και θα κερδίσουμε τη μάχη για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11/9. Πέμπτη 11 του μηνός ανοίγουν τα σχολεία και πρέπει την προηγούμενη Παρασκευή στις 5 αν δεν κάνω λάθος Σεπτεμβρίου να είναι όλοι οι Καθηγητές με την απόλυτη ενημέρωση για τα σχολεία που θα πάνε.
Αυτό γιατί και από τη στιγμή που θα ενημερωθούν ότι θα τοποθετηθούν στο άλφα ή στο βήτα σχολείο της τάδε περιοχής, θα πρέπει οι άνθρωποι και να ταξιδέψουν και ορισμένες φορές τα ταξίδια είναι μακρινά και κατά δεύτερο λόγο θα πρέπει εκεί που θα πάνε.
ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ
Είχαμε σε ορισμένες περιπτώσεις πάρα πολλά προβλήματα και τον απόλυτο εξευτελισμό της Ελληνικής Πολιτείας. Πλην και οφείλω να το πω αυτό γιατί είναι μια δίκαιη ιστορία η αναφορά, πλην της περίπτωσης του κ. Νίκου Γκεσούλη, με τον Πέτρο Ευθυμίου, που το 2003 είχαν κάνει τα πράγματα τόσο καλά που όλα είχαν λειτουργήσει στην εντέλει και στη συνέχεια η επόμενη χρονιά η κα Γιαννάκου κρατώντας τις ίδιες ακριβώς διαδικασίες πήγε καλά.
ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ
Από τότε και μετά με διακυμάνσεις έχουμε προβλήματα, είτε στα βιβλία, είτε στους Καθηγητές και νομίζω ότι ένας Υπουργός που κάνει καλά τη δουλειά του εδώ κι ένα Υπουργείο που κάνει καλά τη δουλειά του κι αρχίζει καλά η σχολική χρονιά δεν πρόκειται να επαινεθεί, ότι κάνει κάτι το αυτονόητο, ενώ αν δεν κάνει καλά τη δουλειά του θα εξευτελιστεί διότι ειδικά στα δημοτικά σχολεία είναι τραγικό να βλέπουν οι γονείς τα παιδιά τους να μην έχουν και που να πάνε έτσι; Σε ορισμένα σχολεία δηλαδή που δε θα πάει Δάσκαλος τα παιδιά είναι στο δρόμο.
ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΤΑ 3.000 ΚΕΝΑ
Για την ανατροπή του 1 προς 10 στον χώρο της παιδείας: «Υπολογίσαμε με τις επιπλέον φετινές συνταξιοδοτήσεις ότι χρειάζεται 22.500 αναπληρωτές Καθηγητές και Δασκάλους. Τελικά μέσα από πολύ μεγάλη προσπάθεια τα Υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και θέλω να ευχαριστήσω και τον κ. Σταϊκούρα και τον κ. Μητσοτάκη και το Υπουργείο Ανάπτυξης γιατί ως πηγή χρηματοδότησης χρησιμοποιήσαμε και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων δυστυχώς, οπότε ευχαριστώ και τον κ. Κωνσταντινόπουλο για να είμαι δίκαιος, κατάφεραν να μας εξασφαλίσουν να έχουμε 19.500 χιλιάδες αναπληρωτές, όχι 22.500 άρα έχουμε ήδη ένα κενό 3.000 καθηγητών και δασκάλων που θα φροντίσουμε να το καλύψουμε με τις παράλληλες αναθέσεις.
ΤΟ 2015 ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ
Θεωρώ ότι δε θα είναι τραγικές οι ελλείψεις, αλλά πιστεύω ότι με τις επιπλέον συνταξιοδοτήσεις για την επόμενη χρονιά τα σχολεία με αυτές τις συνθήκες δύσκολα θα ανοίξουν το 2015. Θα πρέπει λοιπόν να καταργήσουμε και αυτό δεν αφορά το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αφορά το Υπουργείο Παιδείας και τη συζήτηση που έχει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 1 προς 10 να μην ισχύσει για την παιδεία, να αλλάξει αυτός ο λόγος.
ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ 1:10 ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ
Δε θα φτάνουν οι Δάσκαλοι και οι Καθηγητές, γι΄ αυτό θα πρέπει η αντιστοιχία 1 προς 10 να αλλάξει. Αυτή δεν είναι μετάθεση ευθύνης, είναι δική μας ευθύνη, εμείς πρέπει να κάνουμε αυτή τη συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή -η Κυβέρνηση δε θα έχει καμία αντίρρηση, κανένας Υφυπουργός άλλος δε θα έχει αντίρρηση ως προς αυτό- και έτσι να κάνουμε διαγωνισμό κύριοι. ΑΣΕΠ έχει να γίνει από το 2008 και είναι ντροπή αυτό, πρέπει να κάνουμε ΑΣΕΠ, αλλά το ΑΣΕΠ δεν μπορεί να γίνει για να προσλάβουμε 200 καθηγητές. Αν το ένα προς δέκα γίνει ας πούμε καλύτερο, θα έχουμε περισσότερες θέσεις, διότι με τα σημερινά δεδομένα και με κριτήριο την εμπειρία μας αν μας δώσει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με βάση το ένα προς δέκα 850 άτομα για προσλήψεις την επόμενη χρονιά 2015-2016 τότε αντιλαμβάνεστε ότι για τη δευτεροβάθμια και την πρωτοβάθμια θα αντιστοιχεί από αυτόν τον αριθμό περίπου ένας αριθμός 450, άντε 500 δασκάλων και Καθηγητών.
Έχουμε και κάποιους 439 που περιμένουν το διορισμό τους από το διαγωνισμό του 2008, αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να γίνει διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για να προσλάβεις 200 άτομα. Θα είναι διοριστέοι μετά χιλιάδες εκπαιδευτικοί για πάρα πολλά χρόνια και δε θα διοριστούν ποτέ.
Θεωρώ λοιπόν ότι αυτή η αλλαγή του 1 προς 10 είναι επιβεβλημένη, εξορθολογίζει όλη τη διαδικασία, πάμε σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αυτός ο διαγωνισμός εξορθολογίζει και τις προσλήψεις των αναπληρωτών και το σύστημα αποκτά μια ευταξία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου