Τρίτη 26 Ιουνίου 2018

Αποσπάσματα από την ομιλία του Γενικού Γραμματεά των Ιδιωτικών Σχολείων Κ. Γιώργου Χριστόπουλου στην 87η Γ.Σ.


  • Σε κάθε πόλη, σε κάθε γειτονιά ξεφυτρώνουν Κέντρα Μελέτης για μαθητές δημοτικού σχολείου. Παιδιά από 6 έως 12 χρόνων στοιβάζονται από το πρωί έως και τις 10 το βράδυ σε περιβάλλον τάξης, μετατρεπόμενα σε ιδρυματικούς τρόφιμους που δεν έχουν δικαίωμα στο παιχνίδι, στη χαρά, στην κοινωνικοποίηση, στην οικογενειακή ζωή. Τα Κέντρα Μελέτης είναι μια παράνομη δομή, χωρίς κανένα έλεγχο από την πολιτεία. Δεν καταβάλλουν φόρους. Δεν πληρώνουν νόμιμους μισθούς, με τους εργαζόμενους να απασχολούνται με 1,5 έως 2 ευρώ την ώρα. Τα κτίριά τους είναι στον αέρα με τις ζωές χιλιάδων παιδιών και εργαζόμενων να κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή.
  • Ποιοι βρίσκονται κατά κύριο λόγο πίσω από τη βιομηχανία αυτή; Μα φυσικά οι μεγαλοφροντιστηριάρχες που κατέχουν περίπου το 40% αυτών των Κέντρων. Είναι οι ίδιοι αυτοί που προχθές επαίρονταν με αναρτήσεις τους στο διαδίκτυο ότι έδωσαν τη «βασική ιδέα» για τα θέματα μαθημάτων στις πανελλαδικές Εξετάσεις. Είναι αυτοί που μαζί με τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων και τους ιδιοκτήτες των φορέων πιστοποίησης προσόντων νέμονται αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο κομμάτι του χώρου της εκπαίδευσης και το οποίο φιλοδοξούν να μεγαλώσουν. Όσο οι φωνές τους πληθαίνουν για την αυτονομία του σχολείου, για την επέκταση των φροντιστηρίων και των Κέντρων Μελέτης, για τα vouchers, για την ελεύθερη γονεϊκή επιλογή, ο κίνδυνος μεγαλώνει. Όχι μόνο για εμάς που εργαζόμαστε στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ο κίνδυνος απειλεί τη δημόσια εκπαίδευση, τη μόνη ελπίδα για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, για τους μη προνομιούχους.  Κάθε ευρώ που θα δίδεται για vouchers, θα αφαιρείται από το δημόσιο σχολείο. Κάθε μαθητής που θα πηγαίνει με τα vouchersστο ιδιωτικό σχολείο, θα αφαιρείται από το δημόσιο σχολείο της γειτονιάς, το σχολείο με τα παιδιά των ανέργων, των μεταναστών στις υποβαθμισμένες συνοικίες, με αποτέλεσμα το σχολείο αυτό να κλείσει.
  • Στην προσπάθεια αυτή για να μπει φραγμός στην εμπορευματοποίηση της παιδείας ενώνουμε τη φωνή μας με τη ΔΟΕ στην προσπάθεια για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης άμεσα. Η προς τα κάτω επέκταση της υποχρεωτικότητας της εκπαίδευσης είναι ένα αποφασιστικό βήμα για τη διάχυση του μορφωτικού κεφαλαίου στα παιδιά των εργατικών οικογενειών στην πιο κρίσιμη αναπτυξιακή τους ηλικία, ένα αποφασιστικό βήμα για την καταπολέμηση των κοινωνικών και των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Και οι ανισότητες αυτές δεν θα καταπολεμηθούν μόνο με διοικητικά μέτρα, αλλά και με ουσιαστικό εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Με αναλυτικά προγράμματα και σχολικά εγχειρίδια δημοκρατικά και σύγχρονα, εξωστρεφή και δυναμικά, ώστε να μπορούν και τα παιδιά αυτών που έχουν γεννηθεί ως παιδιά ενός κατώτερου Θεού να έχουν ισότιμο δικαίωμα πρόσβασης στη μόρφωση και στην εργασία. Με προγράμματα για τα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες, ώστε να σταματήσουν απαράδεκτοι και μεσαιωνικοί διαχωρισμοί. Με προγράμματα ένταξης και ισότιμης συμμετοχής για τα παιδιά των μεταναστών και των προσφύγων. Για ένα πραγματικά ελεύθερο, δημοκρατικό σχολείο για όλους.
  • Ενώνουμε, επίσης, τη φωνή μας με τα συνδικάτα της εκπαίδευσης για να σταματήσει η εξαθλίωση των χιλιάδων συναδέλφων μας αναπληρωτών, για εξίσωση των εργασιακών τους σχέσεων με αυτές που ισχύουν για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Ζητούμε να αποκατασταθούν οι χρόνιες αδικίες και ανισότητες εντός του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι συντεχνιακοί διαχωρισμοί και οι έριδες μόνο βλάπτουν. Είμαστε όλοι στην ίδια όχθη του ποταμού. Ενωμένοι μόνο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος. Κι όσο το δόγμα του αχαλίνωτου δόγματος της αγοράς συνεχίζει να μαίνεται, τόσο οι προκλήσεις αυτές θα αυξάνονται για τη δημόσια εκπαίδευση και το οργανωμένο κίνημα των εκπαιδευτικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου