Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

87η Γενική Συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
  • Πριν από περίπου έναν χρόνο είχα την τιμή να με επιλέξετε να σας εκπροσωπήσω ως αντιπρόσωπος στις Γενικές Συνελεύσεις της ΔΟΕ.
  • Πέρυσι -86η Γενική Συνέλευση- την παράταξή μας εκπροσώπησε με τον καλύτερο τρόπο η συνάδελφος της Ειδικής Αγωγής Κ. Μπαχτσιαβάνου Κωνσταντίνα και οι λόγοι ήταν πολλοί. Η Κωνσταντίνα με άλλους συναδέλφους της Ειδικής Αγωγής κατέθεσε ψήφισμα για την Ειδική Αγωγή το οποίο -για πρώτη φορά- υπερψηφίστηκε. Επίσης, ακλόνητη πεποίθησή μου είναι ότι για να γίνουν καλύτερα τα πράγματα στην Εκπαίδευση θα πρέπει οι νέοι να γίνουν πρωταγωνιστές και εμείς οι παλιότεροι θα πρέπει να τους δίνουμε τα εχέγγυα και τις συνθήκες να αναπτύξουν τις πρωτοβουλίες που θέλουν και το όραμά τους. Έπρεπε, εξάλλου, η Κωνσταντίνα να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι ότι αυτά που τους υπόσχονταν κάποιοι χτυπώντας τους φιλικά την πλάτη ομνύοντας για το δίκιο του αγώνα τους δεν ήταν παρά μόνο μία απάτη!
  • Στις 23, 24 και 25 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η 87η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ στην οποία συμμετείχα. Σήμερα θα σας γράψω κάποιες προσωπικές μου εντυπώσεις και τις επόμενες ημέρες θα προσπαθήσω να σας γράψω τα κυριότερα σημεία -κατά την προσωπική μου άποψη- από τις ομιλίες του Προέδρου της ΔΟΕ Κ. Θανάση Κικινή (ΔΑΚΕ), του Αντιπροέδρου Κ. Σταύρου Πετράκη (ΔΗΣΥ) του μέλους Κ. Δημήτρη Μαριόλη (Παρεμβάσεις), του Κ. Γιώργου Χριστόπουλου Γενικού Γραμματέα της ΟΙΕΛΕ (Ιδιωτική Εκπαίδευση). Φυσικά, δε θα παραλείψω να αναφερθώ στις άκρως ενδιαφέρουσες ομιλίες των αιρετών του ΚΥΣΠΕ Κ.Κ. Παληγιάννη Βασίλη και Φασφαλή Νίκου.
  • Από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ κράτησα ο ίδιος σημειώσεις. Ευχαριστώ θερμά τον Κύριο Κικινή και τον Κύριο Πετράκη οι οποίοι μου έδωσαν να φωτοτυπήσω τις ομιλίες τους όπως τις είχαν κρατήσει γραμμένες με το χέρι και για  προσωπική τους χρήση. Στους άλλους ομιλητές έχω δώσει το e-mail μου και περιμένω να μου στείλουν τις ομιλίες τους.
  • Θα προσπαθήσω να είμαι αντικειμενικός. Θα προσπαθήσω αλλά δεν υπόσχομαι τίποτε. Το τι κρατάει κάποιος από μία Γενική Συνέλευση στην οποία μίλησαν εκατοντάδες αντιπρόσωποι από όλη την Ελλάδα και ακούστηκαν χιλιάδες πράγματα έχει να κάνει και με αυτά που πιστεύει.
  • Είμαι ένας εκπαιδευτικός που τον ενδιαφέρει μόνο η Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση και οι ίσες ευκαιρίες που πρέπει να δίνονται για όλα τα παιδιά και ένας πολίτης ο οποίος θέλει να ζει σε μία χώρα με ευρωπαϊκό προσανατολισμό και δεν ονειρεύεται επουδενί να γίνουμε η Αλβανία του Χότζα όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στη Γενική Συνέλευση. Αυτά τα δύο καθορίζουν την οπτική μου στον χώρο της εκπαίδευσης.
  • Η Γενική Συνέλευση ξεκίνησε το Σάββατο με ένα ψήφισμα συμπαράστασης και στήριξης -ήμουν το μοναδικό λευκό στην ψηφοφορία- των αιρετών του ΠΥΣΠΕ Καρδίτσας οι οποίοι καταδικάστηκαν πρωτόδικα -μαζί με τα υπόλοιπα 5 μέλη του Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών - σε οκτώ μήνες φυλάκισης με αναστολή για τις κρίσεις του 2011. Αυτό έγινε ύστερα από μήνυση υποψήφιου Διευθυντή ο οποίος πήρε στη συνέντευξη μέσο όρο 11 με άριστα το 15. Προσωπική μου θέση είναι ότι δεν μπορεί ο συνδικαλισμός να γίνει κολυμβήθρα του Σιλωάμ για κανέναν και πρέπει όλοι να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Εντελώς ενημερωτικά στο ίδιο ΠΥΣΠΕ στις κρίσεις του 2017 από τους 70 υποψήφιους οι 55 πήραν άριστα (8) και οι υπόλοιποι από 7,50 και πάνω. Τα συμπεράσματα δικά σας.
  • Το βασικό θέμα που απασχόλησε την 87η Γενική Συνέλευση ήταν οι διορισμοί -που δε γίνονται- και τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών. Πολλοί σύνεδροι συνέδεσαν το θέμα αυτό και με τον νόμο Κατρούγκαλου για τη μείωση των συντάξεων και την αύξηση των ορίων ηλικίας. Επίσης, η κατάργηση των σχολείων ΕΑΕΠ οδήγησε στη μείωση των εκπαιδευτικών που απαιτούνται για να καλύψουν τις διδακτικές ώρες.
  • Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή που ακόμα δεν έγινε δίχρονη αλλά την περιμένουμε με ορίζοντα τριετίας και ακόμα δεν ξέρουμε σε ποια νηπιαγωγεία -που δεν υπάρχουν- θα γίνει...
  • Ο ρόλος της ΚΕΔΕ και της ΠΟΕ-ΟΤΑ θα μας απασχολήσει πολύ τα επόμενα χρόνια, γιατί είναι προφανές ότι οι Δήμοι και οι Δήμαρχοι θέλουν ένα μεγάλο μέρος από την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Είναι πολύ σοβαρό θέμα και ανεξάρτητα από τις ευθύνες που προσπαθούσε να ρίξει η μία παράταξη στην άλλη, θα το βρίσκουμε συνέχεια μπροστά μας.
  • Η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων είναι επίσης ένα θέμα που "έπαιξε" πολύ. Βρίσκεται στο τελικό της στάδιο και είναι πολύ κοντά στην πρόταση που κατέθεσε η ΔΟΕ. Στα ευχάριστα που ακούστηκαν είναι ότι η πόλη της Καστοριάς θα έχει τελικά 2 μόρια και όχι 1 όπως είχε αρχικά προταθεί. Μιλώντας με κάποιους αντιπροσώπους, όταν τους είπα ότι το δικό μας Υπηρεσιακό αποχαρακτήρισε από μόνο του δυσπρόσιτα σχολεία, βάλανε τα γέλια και μου είπαν ότι αυτό είνα αδύνατο να έχει συμβεί. Και όμως συνέβη και αυτό!
  • Συζητήθηκε το θέμα της επιμόρφωσης και της επαναφοράς των Διδασκαλείων με άλλη μορφή. 
  • Κυρίαρχο θέμα σε πολλούς αντιπροσώπους το Μακεδονικό με διαφορετικές απόψεις οι οποίες είχαν να κάνουν με την κομματική ταυτότητα του καθενός λες και το συγκεκριμένο είναι κομματικό και όχι εθνικό θέμα! Η γραβάτα του Τσίπρα και το Ζάππειο συζητήθηκαν εκτενώς...
  • Ευχάριστη έκπληξη για εμένα οι αρκετοί αναπληρωτές αντιπρόσωποι από όλες τις παρατάξεις. Μπράβο στα παιδιά που μπαίνουν μπροστά και μπράβο σε αυτούς που τους ψηφίζουν.
  • Θέλω να ευχαριστήσω τον Κώστα τον Πανταζόπουλο, τον Σταύρο τον Μπέλλο και τη Βάσω τη Μαλέα οι οποίοι ήξεραν καλύτερα τα κατατόπια από εμένα και με βοήθησαν στην προσαρμογή μου. Συγχαρητήρια στον Σταύρο για τη θέση του στο Προεδρείο!
  • Επειδή, λοιπόν, σε μία Γενική Συνέλευση μαθαίνεις πολλά και διάφορα, μου προκάλεσε κατάπληξη ότι δημιουργήθηκε ολόκληρη παράταξη από απόσχιση -Ανεξάρτητη μωρέ-, γιατί κάπου, κάποτε κάποιος κύριος δεν έγινε Περιφερειακός Διευθυντής. Πάντα μου άρεσαν οι συνάδελφοι με όραμα!
  • Οφείλω να παραδεχτώ ότι υπήρξαν συνάδελφοι -από σχεδόν όλες τις παρατάξεις- που πραγματικά τους θαύμασα. Θαύμασα το ήθος τους, την ακεραιότητά τους, τους αγώνες τους, τα πιστεύω τους! Επομένως, υπάρχει ακόμη ελπίδα!
Γαπκιάδης Γιώργος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου