Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Η εισήγηση του κ. Μαυρογιώργου Γεωργίου, Ομότιμου Καθηγητή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην εκδήλωση της ΔΟΕ στη Φλώρινα



Η εισήγηση του κ. Μαυρογιώργου Γεωργίου, Ομότιμου Καθηγητή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με θέμα: «Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΗΣ ΚΡΙΣΗΣ: Στο ελληνικό σχολείο διδάσκουν χρεωμένοι δάσκαλοι, με χρεωμένους μαθητές χρεωμένων γονέων».
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
Τα κυριότερα σημεία –κατά την προσωπική μου άποψη- της εισήγησης  του κ. Μαυρογιώργου Γεωργίου:

  • Τα κοινοτικά κονδύλια αποτέλεσαν ένα είδος εκμαυλισμού της ελληνικής κοινωνίας δεδομένου ότι αυτή υιοθετούσε άκριτα.
  • Από το 2005-2009 είχαμε την εποχή του άκρατου νεοφιλελευθερισμού δεδομένου ότι δεν υπήρχε πλέον και το αντίπαλο δέος του κομμουνισμού.
  • Συντελέστηκε μια μεγάλη απάτη από τις ιδιωτικές τράπεζες της Γερμανίας και της Γαλλίας οι οποίες δάνειζαν υπέρογκα ποσά τα οποία γνώριζαν ότι δεν θα μπορούσαν να αποπληρωθούν αλλά αυτόν τον ρόλο θα αναλάμβανε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα.
  • Το χρέος το 2009 ήταν 80  δισεκατομμύρια και σήμερα ανέρχεται στα 370 δισεκατομμύρια.
  • Το χρέος δεν είναι βιώσιμο και αξιοποιείται πολιτικά για  να ασκούμαστε στην πειθαρχία και να είμαστε χρεωμένοι πολίτες και χρεωμένοι δάσκαλοι.
  • Οι άνθρωποι δεν εξεγείρονται όταν βρίσκονται σε απελπιστική κατάσταση αλλά όταν χάνουν την ελπίδα τους.
  • Η νέα πολιτική ηγεσία στήνει έναν διάλογο για την Παιδεία όμως αυτός ο διάλογος δεν προωθεί την εμβάθυνση της αριστερής ιδεολογίας. Από το 1986 –επί Τρίτση- βρισκόμαστε σε διάλογο όμως αυτό είναι παραποίηση της έννοιας του διαλόγου και είναι προσχηματικός γιατί υπάρχουν διαφορετικές αφετηρίες.
  • Μας εγκαλούν για τις παθογένειες της εκπαίδευσης λες και εμείς φταίμε ή τις υπερασπιζόμαστε.
  • Η αναλογία διδασκόντων προς διδασκομένους δεν είναι ένα λογιστικό μέγεθος, δεν είναι ένας στατιστικός δείκτης αλλά είναι αλλοιωμένος από την κοινωνική εξαθλίωση και την πολυ-πολιτισμικότητα.
  • Στον ιστότοπο της Εκπαιδευτικής Λέσχης υπάρχει δικό του ηλεκτρονικό βιβλίο το οποίο μπορούν να «κατεβάσουν» και να διαβάσουν όσοι επιθυμούν.

Γαπκιάδης Γεώργιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου