Η λειτουργική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια συμμετοχική
και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και
επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας της
εκπαίδευσης
Το υπουργείο Παιδείας
θα ξεκινήσει διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο αποτίμησης του διδακτικού
έργου και των τρόπων λειτουργίας των διδακτικών μονάδων προς την
κατεύθυνση της βελτίωσης της εργασίας όλων και όχι της τιμωρίας.
Αυτό τονίζεται σε έγγραφο του Αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα από ερώτηση της Βουλευτού Ν. Κεραμέως, ενώ υπογραμμίζονται τα εξής:
Α. Το υπουργείο Παιδείας μετά από τη διαβούλευση, θα διαμορφώσει σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, με διαπιστωτικό, διαμορφωτικό, παιδαγωγικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα.
Β. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος θα είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στις εκπαιδευτικές δομές και στα σχολεία της χώρας.
Γ. Η λειτουργική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Δ. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εργαλείο ιεραρχικής και χρηματοδοτικής διάκρισης των σχολικών μονάδων ή τιμωρητικό εργαλείο μισθολογικής διαφοροποίησης και διοικητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών.
Ε. Οι διαδικασίες αξιολόγησης έτσι όπως προβλέπονταν από το ΠΔ 152/2013 είχαν στόχο τη μισθολογική και βαθμολογική στασιμότητα των εκπαιδευτικών και συνέβαλαν στη δημιουργία κλίματος ανταγωνισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Ζ. Γι αυτό αναστέλλονται καθώς και οι όποιες πειθαρχικές ή προαγωγικές συνέπειές τους προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Γ. Στο Σχέδιο Νόμου που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή θα περιλαμβάνεται η αναστολή του σημερινού νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Αυτό τονίζεται σε έγγραφο του Αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα από ερώτηση της Βουλευτού Ν. Κεραμέως, ενώ υπογραμμίζονται τα εξής:
Α. Το υπουργείο Παιδείας μετά από τη διαβούλευση, θα διαμορφώσει σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, με διαπιστωτικό, διαμορφωτικό, παιδαγωγικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα.
Β. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος θα είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στις εκπαιδευτικές δομές και στα σχολεία της χώρας.
Γ. Η λειτουργική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Δ. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εργαλείο ιεραρχικής και χρηματοδοτικής διάκρισης των σχολικών μονάδων ή τιμωρητικό εργαλείο μισθολογικής διαφοροποίησης και διοικητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών.
Ε. Οι διαδικασίες αξιολόγησης έτσι όπως προβλέπονταν από το ΠΔ 152/2013 είχαν στόχο τη μισθολογική και βαθμολογική στασιμότητα των εκπαιδευτικών και συνέβαλαν στη δημιουργία κλίματος ανταγωνισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Ζ. Γι αυτό αναστέλλονται καθώς και οι όποιες πειθαρχικές ή προαγωγικές συνέπειές τους προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Γ. Στο Σχέδιο Νόμου που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή θα περιλαμβάνεται η αναστολή του σημερινού νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου