Τα πρώτα δείγματα κατά η υπέρ της «κομματικής πελατείας» στο χώρο της παιδείας θα δείξει η νέα πολιτική ηγεσία με τα πρόσωπα που θα επιλέξει στις 13 θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Αν και ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς στη Βουλή μίλησε για αδιάβλητες διαδικασίες επιλογής, ήδη μεταξύ παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας κυκλοφορούν ονόματα που πρόσκεινται στο νυν κυβερνών κόμμα
Επιθυμία της συντριπτικής πλειοψηφίας της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι να διαψευσθούν οι παράγοντες που διαδίδουν τις πληροφορίες και ο υπουργός Παιδείας να «πατάξει» την «κομματική παιδεία», ξεκινώντας από την επιλογή των «καλύτερων», σε ουσιαστικά και τυπικά προσόντα, στις θέσεις των ΠΔΕ.
Εάν ο κ. Μπαλτάς δεν υλοποιήσει αυτό που εξήγγειλε στη Βουλή τότε η παιδεία θα χάσει μία ακόμη ευκαιρία.
Θυμίζουμε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης από τον π. υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο:
Υπερσυγκεντρωτισμός αρμοδιοτήτων
Α. Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης καλούνται να ασκήσουν ένα πλήθος καθηκόντων και αρμοδιοτήτων και να διαχειρίζονται την εκπαιδευτική πολιτική.Παρεμβαίνουν στο έργο της Διοίκησης και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
Στα καθήκοντά τους υπάγονται τόσο η κατάρτιση των πιστώσεων, όσο και η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, η επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων, ο έλεγχος των Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών στην ίδια περιφέρεια, η εποπτεία των Σχολικών Συμβούλων, οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων, η μετακίνηση εκπαιδευτικών, η δημιουργία τμημάτων με μεγάλο αριθμό μαθητών.
Παρατηρείται λοιπόν υπερσυγκεντρωτισμός αρμοδιοτήτων και υπερεξουσία.
Αναξιοκρατικά, αδιαφανή και κομματικά κριτήρια
Β. Επιπροσθέτως ορίζονται ως μετακλητοί στις συγκεκριμένες θέσεις με εντελώς αναξιοκρατικά, αδιαφανή και κομματικά κριτήρια.
Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Ν. 3848/10, κριτήρια επιλογής των Στελεχών της Εκπαίδευσης αποτελούν:
α) Η γνώση του αντικειμένου του προς άσκηση.
β) Η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του υποψηφίου, όπως αξιολογείται κατά την προφορική συνέντευξη ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής.
γ) Η συμβολή του υποψηφίου στο εκπαιδευτικό έργο από τις θέσεις στις οποίες έχει υπηρετήσει, με βάση τις οικείες σχετικές αξιολογικές εκθέσεις.
Δεν υπηρετούν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς
Γ. Στην ουσία δεν υπηρετούν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, αλλά στηρίζουν παραταξιακά συμφέροντα, ενίοτε ίσως και προσωπικά, αφού μπορεί να τους το επιτρέπει η πολιτική θέση που κατέχουν –γιατί τέτοια είναι η θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Επιπλέον, όταν κάποιος από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης χάσει τη θέση του, γίνεται αυτόματα σχολικός σύμβουλος, χωρίς κάποια άλλη κρίση, αλλά με μόνο προσόν ότι υπηρέτησε στην προηγούμενη θέση.
Η μνημονιακή τρικομματική κυβέρνηση τις θέσεις των δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης
Δ. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης καλούνται να ασκήσουν ένα πλήθος καθηκόντων και αρμοδιοτήτων και να διαχειρίζονται την εκπαιδευτική πολιτική, οι δε αποδοχές τους είναι αυτές των ειδικών γραμματέων της κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως μοίρασε η σημερινή μνημονιακή τρικομματική κυβέρνηση τις θέσεις των δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Με ποσόστωση αναλογικά με τη δύναμη του κάθε κόμματος, διόρισαν τους «ημέτερους», προφανώς με κύριο προσόν την κομματική ταυτότητα του διοριζόμενου.
Αυτή είναι η αξιοκρατία που οραματίζεται και εφαρμόζει στην πράξη η τρόικα εσωτερικού με καθαρά κομματικά οφέλη.
Κομματικό συμφέρον
Ε. Τα κριτήρια επιλογής σε σχέση με τις αρμοδιότητες μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο εκάστοτε Περιφερειακός Διευθυντής τοποθετείται για να εξυπηρετεί το κομματικό συμφέρον και σε αυτό το επίπεδο
Ρουσφετολογικούς διορισμούς
Ζ. Η τρικομματική μνημονιακή κυβέρνηση κομπάζει ότι λειτουργεί μόνο με αξιοκρατία και αξιολογικά κριτήρια και στο όνομα αυτών προβαίνει σε ρουσφετολογικούς διορισμούς, πάντα με την ευλογία των νόμων που οι ίδιοι νομοθέτησαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου