Δελτίο τύπου 10-4-2017
Έξω από το Υπουργείο, έξω από τη Βουλή… παντού!
Σήμερα 10-04-2017 αναπληρωτές και μόνιμοι εκπαιδευτικοί παρευρεθήκαμε στη διαμαρτυρία για την απόσυρση της τροπολογίας τόσο έξω από το υπουργείο παιδείας όσο και σε τοπικές διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα.
Χαρακτηριστικά, στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης δεκάδες συνάδελφοι συγκεντρώθηκαν, μετέφεραν τα αιτήματά τους στη διευθύντρια εκπαίδευσης και παρέδωσαν ψήφισμα για την απόσυρση της τροπολογίας. Η διευθύντρια εκπαίδευσης τοποθετήθηκε υπέρ των δίκαιων αιτημάτων των διαμαρτυρόμενων συναδέλφων και συμφώνησε με την αποστολή του ψηφίσματος προς το υπουργείο παιδείας για τη γνωστοποίηση του ζητήματος. Στη συνέχεια οι συνάδελφοι πραγματοποίησαν μια μεγάλη πορεία, διασχίζοντας το κέντρο της πόλης, με τελικό προορισμό το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.
Στην Αθήνα προς έκπληξή μας βρήκαμε ένα υπουργείο κλειστό και ενημερωθήκαμε ότι η συνάντηση του υπουργού παιδείας μεταφέρθηκε από το υπουργείο… στη Βουλή. Αμέσως αποφασίστηκε η διεξαγωγή πορείας στο κέντρο της Αθήνας και η μεταφορά της διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή. Με την έλευση της πορείας έξω από τη Βουλή ζητήθηκε να μπει αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών και φοιτητών στη συνάντηση, κάτι το οποίο αρχικά δεν έγινε δεκτό. Τελικά, μετά από δύο ώρες διαμαρτυρίας με συνθήματα για μαζικούς διορισμούς και για τη μη απαξίωση του βασικού πτυχίου, επετράπη στην αντιπροσωπεία να εισέλθει στη Βουλή.
Η αντιπροσωπεία συναντήθηκε αρχικά με τον κ.Καραθανασόπουλο, κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΚΕ, ο οποίος χαρακτήρισε τον αγώνα μας δίκαιο και αναγκαίο και έθεσε τρεις άξονες για τους οποίους πρέπει να αγωνιστούν οι εκπαιδευτικοί και το γονεϊκό κίνημα: 1) μαζικούς διορισμούς 2) να μην απαξιωθεί το βασικό πτυχίο των εκπαιδευτικών γ) να μη στελεχωθεί η Ειδική Αγωγή με εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές (άρθρο 48, Ν.4415/2016).
Στη συνέχεια η αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον κ. Σεβαστάκη, πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, και του έθεσε τα εξής ζητήματα:
- Για ποιον λόγο η τροπολογία εισήχθη τόσο αιφνιδιαστικά και δεν συζητήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων; Απάντησε ότι έγιναν όλα γρήγορα για να στελεχωθούν έγκαιρα τα σχολεία (;) και ότι συζήτηση για τη στελέχωση της ΕΑΕ έγινε στο παρελθόν, τον Αύγουστό…
- Γιατί το υπουργείο παιδείας επιλέγει να στελεχώνει την ΕΑΕ με μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς καθόλου σπουδές σε ΕΑΕ, ενώ υπάρχουν πολλοί αναπληρωτές με σπουδές σε αυτή και των οποίων οι προσλήψεις έπονται των τοποθετήσεων των μονίμων; Η απάντηση ήταν ότι τα κενά στην ΕΑΕ είναι πολλά και πρέπει να καλυφθούν έστω και με αυτόν τον τρόπο. Επίσης, εκτίμησε ότι κάπως πρέπει να αξιοποιηθεί και το μόνιμο προσωπικό το οποίο άλλωστε διαθέτει διδακτική εμπειρία.
- Οι τελειόφοιτοι φοιτητές θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν τα χαρτιά τους για πρόσληψή τους ως αναπληρωτές; Ο κ. Σεβαστάκης αποφάνθηκε ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί μια σχετική απάντηση, αλλά σχολίασε ότι αποτελεί πρόβλημα το γεγονός ότι η εξεταστική των πανεπιστημίων θα διεξαχθεί μετά τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων για τους αναπληρωτές.
- Θα γίνουν μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη των κενών στην εκπαίδευση; Η απάντηση ήταν για μια ακόμη φορά αρνητική.
- Πώς θα συνδέεται το βασικό πτυχίο ενός πανεπιστημίου με τα επαγγελματικά δικαιώματα στον τομέα της εκπαίδευσης; Ο κ. Σεβαστάκης αποκρίθηκε πως το υπουργείο παιδείας κινείται σε μια κατεύθυνση σύμφωνα με την οποία τα επαγγελματικά δικαιώματα του εκπαιδευτικού (και όχι μόνο) δεν θα συνδέονται άμεσα με το βασικό του πτυχίο (“κούμπωμα”). Έφερε το παράδειγμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου υπάρχουν χιλιάδες π.χ. απόφοιτοι του Φυσικού, αλλά η ίδια η ζωή δείχνει ότι δεν μπορούν να απασχοληθούν όλοι αυτοί στην εκπαίδευση.
- Στα αριθμητικά παραδείγματα που φέραμε, ότι τόσο οι νηπιαγωγοί ΠΕ61 όσο και συνάδελφοι μας της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μείνουν ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΟΙ με τις τοποθετήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών χωρίς σπουδές στην ΕΑΕ, ο κ.Σεβαστάκης δεν μπορούσε να απαντήσει.
Με το τέλος της συνάντησης του υπουργού παιδείας με το προεδρείο της συνόδου των παιδαγωγικών τμημάτων, ο γραμματέας του προεδρείου και πρόεδρος του ΠΤΕΑ, κ. Βαβουγυιός, μετέφερε τις εξής δηλώσεις του υπουργού παιδείας:
- Δεν υπάρχει πρόθεση απόσυρσης της τροπολογίας και η υπογραφή της υπουργικής απόφασης θα δρομολογηθεί κανονικά.
- Η μοριοδότηση του βασικού πτυχίου δεν ισοδυναμεί με απαξίωσή του, καθώς αυτό μοριοδοτείται με περισσότερα μόρια σε σύγκριση με τους μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών.
- Δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας για τις προσλήψεις αναπληρωτών, καθώς προβλέπεται να εργαστούν ως αναπληρωτές, όπως και τα προηγούμενα χρόνια.
- Θα βγει δελτίο τύπου από το υπουργείο παιδείας σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού σύμφωνα με το οποίο δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση η ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών και των διδασκόντων καθηγητών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.
- Αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα να δρομολογηθούν διαδικασίες για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων από 55 συνολικά πανεπιστημιακά τμήματα, συμπεριλαμβανομένων των παιδαγωγικών τμημάτων σε νομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας για τα μεταπτυχιακά προγράμματα. Εντός του συγκεκριμένου νομοσχεδίου ο κ. Βαβουγυιός ανέφερε πως ευελπιστεί να συμπεριληφθούν και τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα των δύο τμημάτων ειδικής αγωγής.
- Το υπουργείο παιδείας αναμένει τις προτάσεις για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των δομών ΕΑΕ, όπως αυτές θα προκύψουν από τη σύνοδο των προέδρων των παιδαγωγικών τμημάτων. Επιπλέον, ο υπουργός ανέφερε πως, όπου υπάρχει ομοφωνία στις προτάσεις των παιδαγωγικών τμημάτων, το υπουργείο θα νομοθετήσει σχετικά.
- Υπάρχει σχεδιασμός από το υπουργείο παιδείας για το πώς θα εκπαιδεύεται ο εκπαιδευτικός και πώς θα διαμορφωθούν αντίστοιχα τα προπτυχιακά προγράμματα των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας.
Κατά τη διάρκεια σύνταξης του παρόντος δελτίου τύπου ενημερωθήκαμε για την έκδοση του ΦΕΚ της υπουργικής απόφασης, στην οποία η μόνη αλλαγή που συμπεριλήφθηκε αφορά στη διπλή προσμέτρηση της προϋπηρεσίας στις δυσπρόσιτες περιοχές από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής το οποίο και πάλι έρχεται σε αντίθεση με ό,τι ισχύει αντίστοιχα στη γενική εκπαίδευση. Αυτό επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά πως η ηλεκτρονική διαβούλευση ήταν προσχηματική και οι σχετικές αποφάσεις ήδη ειλημμένες. Το υπουργείο παιδείας, στην προσπάθειά του να πετύχει συμβιβασμό ή συναίνεση με την εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα, χρησιμοποίησε επικοινωνιακά και ως κυματοθραύστη τις επιμέρους συναντήσεις με συλλόγους εκπαιδευτικών και με τους εκπροσώπους των πανεπιστημίων.
Συνεπώς, με βάση τα παραπάνω δηλώνουμε πως θα ακολουθήσουμε τόσο τη νομική οδό όσο και τη συνέχιση των δυναμικών μας κινητοποιήσεων!
Ο αγώνας συνεχίζεται και μας αφορά όλες και όλους!..
Σήμερα 10-04-2017 αναπληρωτές και μόνιμοι εκπαιδευτικοί παρευρεθήκαμε στη διαμαρτυρία για την απόσυρση της τροπολογίας τόσο έξω από το υπουργείο παιδείας όσο και σε τοπικές διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα.
Χαρακτηριστικά, στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης δεκάδες συνάδελφοι συγκεντρώθηκαν, μετέφεραν τα αιτήματά τους στη διευθύντρια εκπαίδευσης και παρέδωσαν ψήφισμα για την απόσυρση της τροπολογίας. Η διευθύντρια εκπαίδευσης τοποθετήθηκε υπέρ των δίκαιων αιτημάτων των διαμαρτυρόμενων συναδέλφων και συμφώνησε με την αποστολή του ψηφίσματος προς το υπουργείο παιδείας για τη γνωστοποίηση του ζητήματος. Στη συνέχεια οι συνάδελφοι πραγματοποίησαν μια μεγάλη πορεία, διασχίζοντας το κέντρο της πόλης, με τελικό προορισμό το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.
Στην Αθήνα προς έκπληξή μας βρήκαμε ένα υπουργείο κλειστό και ενημερωθήκαμε ότι η συνάντηση του υπουργού παιδείας μεταφέρθηκε από το υπουργείο… στη Βουλή. Αμέσως αποφασίστηκε η διεξαγωγή πορείας στο κέντρο της Αθήνας και η μεταφορά της διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή. Με την έλευση της πορείας έξω από τη Βουλή ζητήθηκε να μπει αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών και φοιτητών στη συνάντηση, κάτι το οποίο αρχικά δεν έγινε δεκτό. Τελικά, μετά από δύο ώρες διαμαρτυρίας με συνθήματα για μαζικούς διορισμούς και για τη μη απαξίωση του βασικού πτυχίου, επετράπη στην αντιπροσωπεία να εισέλθει στη Βουλή.
Η αντιπροσωπεία συναντήθηκε αρχικά με τον κ.Καραθανασόπουλο, κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΚΕ, ο οποίος χαρακτήρισε τον αγώνα μας δίκαιο και αναγκαίο και έθεσε τρεις άξονες για τους οποίους πρέπει να αγωνιστούν οι εκπαιδευτικοί και το γονεϊκό κίνημα: 1) μαζικούς διορισμούς 2) να μην απαξιωθεί το βασικό πτυχίο των εκπαιδευτικών γ) να μη στελεχωθεί η Ειδική Αγωγή με εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές (άρθρο 48, Ν.4415/2016).
Στη συνέχεια η αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον κ. Σεβαστάκη, πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, και του έθεσε τα εξής ζητήματα:
- Για ποιον λόγο η τροπολογία εισήχθη τόσο αιφνιδιαστικά και δεν συζητήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων; Απάντησε ότι έγιναν όλα γρήγορα για να στελεχωθούν έγκαιρα τα σχολεία (;) και ότι συζήτηση για τη στελέχωση της ΕΑΕ έγινε στο παρελθόν, τον Αύγουστό…
- Γιατί το υπουργείο παιδείας επιλέγει να στελεχώνει την ΕΑΕ με μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς καθόλου σπουδές σε ΕΑΕ, ενώ υπάρχουν πολλοί αναπληρωτές με σπουδές σε αυτή και των οποίων οι προσλήψεις έπονται των τοποθετήσεων των μονίμων; Η απάντηση ήταν ότι τα κενά στην ΕΑΕ είναι πολλά και πρέπει να καλυφθούν έστω και με αυτόν τον τρόπο. Επίσης, εκτίμησε ότι κάπως πρέπει να αξιοποιηθεί και το μόνιμο προσωπικό το οποίο άλλωστε διαθέτει διδακτική εμπειρία.
- Οι τελειόφοιτοι φοιτητές θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν τα χαρτιά τους για πρόσληψή τους ως αναπληρωτές; Ο κ. Σεβαστάκης αποφάνθηκε ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί μια σχετική απάντηση, αλλά σχολίασε ότι αποτελεί πρόβλημα το γεγονός ότι η εξεταστική των πανεπιστημίων θα διεξαχθεί μετά τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων για τους αναπληρωτές.
- Θα γίνουν μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη των κενών στην εκπαίδευση; Η απάντηση ήταν για μια ακόμη φορά αρνητική.
- Πώς θα συνδέεται το βασικό πτυχίο ενός πανεπιστημίου με τα επαγγελματικά δικαιώματα στον τομέα της εκπαίδευσης; Ο κ. Σεβαστάκης αποκρίθηκε πως το υπουργείο παιδείας κινείται σε μια κατεύθυνση σύμφωνα με την οποία τα επαγγελματικά δικαιώματα του εκπαιδευτικού (και όχι μόνο) δεν θα συνδέονται άμεσα με το βασικό του πτυχίο (“κούμπωμα”). Έφερε το παράδειγμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου υπάρχουν χιλιάδες π.χ. απόφοιτοι του Φυσικού, αλλά η ίδια η ζωή δείχνει ότι δεν μπορούν να απασχοληθούν όλοι αυτοί στην εκπαίδευση.
- Στα αριθμητικά παραδείγματα που φέραμε, ότι τόσο οι νηπιαγωγοί ΠΕ61 όσο και συνάδελφοι μας της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μείνουν ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΟΙ με τις τοποθετήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών χωρίς σπουδές στην ΕΑΕ, ο κ.Σεβαστάκης δεν μπορούσε να απαντήσει.
Με το τέλος της συνάντησης του υπουργού παιδείας με το προεδρείο της συνόδου των παιδαγωγικών τμημάτων, ο γραμματέας του προεδρείου και πρόεδρος του ΠΤΕΑ, κ. Βαβουγυιός, μετέφερε τις εξής δηλώσεις του υπουργού παιδείας:
- Δεν υπάρχει πρόθεση απόσυρσης της τροπολογίας και η υπογραφή της υπουργικής απόφασης θα δρομολογηθεί κανονικά.
- Η μοριοδότηση του βασικού πτυχίου δεν ισοδυναμεί με απαξίωσή του, καθώς αυτό μοριοδοτείται με περισσότερα μόρια σε σύγκριση με τους μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών.
- Δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας για τις προσλήψεις αναπληρωτών, καθώς προβλέπεται να εργαστούν ως αναπληρωτές, όπως και τα προηγούμενα χρόνια.
- Θα βγει δελτίο τύπου από το υπουργείο παιδείας σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού σύμφωνα με το οποίο δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση η ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών και των διδασκόντων καθηγητών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.
- Αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα να δρομολογηθούν διαδικασίες για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων από 55 συνολικά πανεπιστημιακά τμήματα, συμπεριλαμβανομένων των παιδαγωγικών τμημάτων σε νομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας για τα μεταπτυχιακά προγράμματα. Εντός του συγκεκριμένου νομοσχεδίου ο κ. Βαβουγυιός ανέφερε πως ευελπιστεί να συμπεριληφθούν και τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα των δύο τμημάτων ειδικής αγωγής.
- Το υπουργείο παιδείας αναμένει τις προτάσεις για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των δομών ΕΑΕ, όπως αυτές θα προκύψουν από τη σύνοδο των προέδρων των παιδαγωγικών τμημάτων. Επιπλέον, ο υπουργός ανέφερε πως, όπου υπάρχει ομοφωνία στις προτάσεις των παιδαγωγικών τμημάτων, το υπουργείο θα νομοθετήσει σχετικά.
- Υπάρχει σχεδιασμός από το υπουργείο παιδείας για το πώς θα εκπαιδεύεται ο εκπαιδευτικός και πώς θα διαμορφωθούν αντίστοιχα τα προπτυχιακά προγράμματα των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας.
Κατά τη διάρκεια σύνταξης του παρόντος δελτίου τύπου ενημερωθήκαμε για την έκδοση του ΦΕΚ της υπουργικής απόφασης, στην οποία η μόνη αλλαγή που συμπεριλήφθηκε αφορά στη διπλή προσμέτρηση της προϋπηρεσίας στις δυσπρόσιτες περιοχές από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής το οποίο και πάλι έρχεται σε αντίθεση με ό,τι ισχύει αντίστοιχα στη γενική εκπαίδευση. Αυτό επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά πως η ηλεκτρονική διαβούλευση ήταν προσχηματική και οι σχετικές αποφάσεις ήδη ειλημμένες. Το υπουργείο παιδείας, στην προσπάθειά του να πετύχει συμβιβασμό ή συναίνεση με την εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα, χρησιμοποίησε επικοινωνιακά και ως κυματοθραύστη τις επιμέρους συναντήσεις με συλλόγους εκπαιδευτικών και με τους εκπροσώπους των πανεπιστημίων.
Συνεπώς, με βάση τα παραπάνω δηλώνουμε πως θα ακολουθήσουμε τόσο τη νομική οδό όσο και τη συνέχιση των δυναμικών μας κινητοποιήσεων!
Ο αγώνας συνεχίζεται και μας αφορά όλες και όλους!..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου